
BankID på mobil
BankID på mobil
Nå slipper du å benytte kodebrikke når du skal logge inn på nettbanken.
For å bruke BankID på mobilen må du gjøre følgende:
- Sørg for at du har et SIM-kort som er merket med “Telio BankID”. Hvis du ikke har dette, kan du bestille nytt SIM-kort via Min side.
Klikk på mobilnummeret og klikk på «Bestill nytt SIM-kort» i boksen med Hoved-SIM. NB! Velg et ikke-aktivert SIM-kort når du bestiller. Hvis du velger et aktivert SIM-kort, slutter ditt nåværende SIM-kort å virke umiddelbart. - Aktiver det nye SIM-kortet på Min side når du har mottatt det.
Klikk på mobiltelefonnummeret, og velg Aktiver i boksen for Hoved-SIM. - Logg inn i nettbanken og aktiver BankID på mobil. Følg veiledning i nettbanken eller kontakt din bank for å få hjelp med dette.
Dersom du har flere spørsmål rundt bruken av tjenesten anbefaler vi at du besøker www.bankid.no eller tar kontakt med din bank.