Innholdstjenester og spesialnummer

Her får du informasjon om innholdstjenester og spesialnummer.

 

Hva er innholdstjenester?

Innholdstjenester er en betegnelse for tjenester som er bestilt og betalt via SMS.

Eksempler på innholdstjenester:
  • Ringetoner, logoer, apper kjøpt via Google Play, spill, chat, SMS-stemming på radio/tv, billettkjøp.
  • Parkering og betaling for bomringpasseringer, varslingstjenester, banktjenester, donasjon til frivillige organisasjoner.

Noen innholdstjenester fungerer som abonnement, så vær oppmerksom på at de kan ha en avtaletid.

Slik stopper du en innholdstjeneste:

Send SMS med kodeord <STOPP> til avsendernummeret for den aktuelle tjenesten. Du vil få en bekreftelse på at tjenesten er stoppet på SMS.

Verdt å vite:
  • Hvis kodeord STOPP ikke fungerer, mottar man en SMS om hvordan tjenesten skal stoppes.
  • Har du flere aktive tjenester skal du få en SMS fra leverandøren med info om tjenester + kodeord for å stoppe disse.
  • Makspris per transaksjon er kr 300,– per dags dato.
  • Det er ingen begrensning på hvor lenge et abonnement kan løpe.
  • Kontakt innholdsleverandøren om avbestilling ikke fungerer eller du har spørsmål om beløpet som trekkes.
Er du uenig i beløpet du har blitt fakturert for?

Klager og andre henvendelser om innholdstjenester kan rettes til Telio kundeservice på tlf. 987 02101. Vi har ansvar for å behandle alle forespørsler om bruk av innholdstjenester. Dersom du selv ønsker å ta direkte kontakt med innholdsleverandøren kan du gjøre det.

Sperre for innholdstjenester

Dersom du ønsker å sperre for bruk av innholdstjenester i abonnementet ditt, er det bare å kontakte kundeservice på 987 02101, så vil vi hjelpe deg med dette.

 

Hva er Spesialnummer?

Spesialnummer er nummer du betaler egne priser for å ringe til. Både 8xx-nummer, 3-sifrede, 4-sifrede og 5-sifrede nummer regnes som spesialnummer. Priser for å ringe til disse numrene finner du i prislisten for ditt abonnement.

Finn ditt abonnement her: