Mobiltjenester

Få mer ut av abonnementet ditt med våre smarte mobiltjenester. Velg de tjenestene du ønsker, de aller fleste er helt gratis!

Telio One

Ring billig fra utlandet – med appen Telio One over trådløst nett.

0,–/mnd.

Les mer

Skal du ut og reise i sommer, er Telio One det perfekte reisefølge! Ringer du med appen over trådløst nett (WiFi), betaler du samme pris som når du bruker mobilabonnementet ditt hjemme i Norge – uansett hvor i verden du befinner deg.

  • Ring kostnadsfritt hjem til Norge fra utlandet
    Alle våre mobilabonnement har inkluderte minutter til både mobil- og fasttelefon i Norge, så du kan ringe hjem til Norge med appen helt uten kostnad.
  • Ring kostnadsfritt til andre inkluderte land
    Har du inkluderte minutter til andre land i abonnementet ditt, kan du også ringe kostnadsfritt til disse landene med appen.
Last ned appen fra App Store eller Google Play nå – du får den gratis med alle våre mobilabonnement.
Last ned Telio One fra App Store

Last ned Telio One fra Google Play

Viktig informasjon om bruk av Telio One

Prisene du betaler når du ringer med Telio One, er de samme som gjelder ved bruk av mobilabonnementet ditt hjemme i Norge. Klikk her for å se prisene som gjelder for ditt abonnement.

Andre ting som er viktige å merke seg:
  • Du må ha mobilabonnement hos Telio for å bruke Telio One.
  • Du må selv laste ned appen og registrere den på mobilnummeret ditt.
  • Husk at du må åpne appen og bruke den når du skal ringe!
    Ringer du uten å bruke appen, betaler du vanlige ringepriser fra utlandet.
  • Husk å koble mobilen til trådløst nett (WiFi) når du skal bruke Telio One.
    Du kan også bruke Telio One med 3G eller 4G, men da må du betale for datatrafikken du bruker.
  • Ditt mobilnummer vises når du ringer via appen, og de du ringer til trenger ikke å ha Telio One.
  • Du må fortsatt betale for å motta samtaler når du er i utlandet.
  • Telio One-tjenesten blir ikke automatisk sagt opp hvis du sletter appen fra mobiltelefonen. Kontakt kundeservice på telefon 02101 for å si den opp.
Telio One støttes av både iPhone og Android

Telio One støttes av iPhone 4 og nyere med iOS 7, iPad og iPod Touch med iOS 7 og Android versjon 3.0 og nyere.

Kom i gang med Telio One

Se hvordan du installerer appen og få svar på vanlige spørsmål om Telio One

BankID på mobil

Bruk mobilen som kodebrikke i nettbanken. Enkelt, trygt og tilgjengelig overalt.

0,-/mnd.

Les mer

Med BankID på mobil fungerer mobilen som din kodebrikke til nettbanken. Det betyr at du alltid er klar til å logge på nettbanken når du har mobilen med deg. Det har aldri vært enklere å betale regninger.

Hos Telio koster det ingenting å bruke BankID på mobil i Norge.

Ved bruk av BankID i utlandet, vil det være en kostnad tilsvarende 2 stk SMS sendt fra det landet du befinner deg i.

Fordeler med BankID på mobil
  • Du trenger ikke java.
  • Din BankID er lett tilgjengelig på mobilen din.
  • Du slipper å huske på hvor du legger kodebrikken.
  • BankID på mobilen er like sikkert som kodebrikke.

NB! For å bruke BankID på mobil, må du ha et SIM-kort merket med «Telio BankID». Har du ikke det, må du bestille nytt SIM-kort.

Les mer om BankID på mobil og hvordan du bytter SIM-kort.

Data-SIM

Surf på nettbrett, PC og mobil med bare ett abonnement.

25,–/mnd.

Les mer

Med Data-SIM kan du fordele datamengden i mobilabonnementet ditt på flere enheter. Du får et ekstra SIM-kort som du setter i nettbrettet, PC-en, modemet eller miniruteren.

Slik bestiller du Data-SIM

Data-SIM bestiller du på Min side. Klikk på mobilnummeret og på bestill-knappen i boksen for Data-SIM.

Fri Familie

Nå koster det barna ingenting å ringe hjem til mor! Så lenge hele familien befinner seg i Norge, kan dere ringe og sende meldinger til hverandre helt uten kostnad.

0,–/mnd.

Les mer
  • Ring og send SMS/MMS kostnadsfritt innad i familien
  • Få én felles faktura for hele familien
  • Gjelder også til/fra fasttelefonen
Slik fungerer Fri Familie:
  • Det må opprettes ett mobilabonnement per familiemedlem på ett og samme kundenummer.
  • Fri Familie kan bestå av inntil 5 mobilabonnement, samt én fasttelefon (gjelder ikke utgåtte abonnement).
  • Hele familiens telefoni samles på én faktura, og én person står som eier og betaler av alle abonnementene.
  • Totalt kan familien bruke 1000 ringeminutter og SMS/MMS per måned, deretter gjelder vanlige ringepriser for abonnementene.
Slik bestiller du Fri Familie:

Du må bestille ett mobilabonnement per familiemedlem. Det er viktig at hvert av abonnementene registreres på ett og samme kundenummer. Skal fasttelefonen inkluderes i Fri Familie, må du sende en e-post til kundeservice@telio.no eller ringe oss på 02101.

Fri Familie er inkludert i alle våre mobilabonnement, unntatt Telio Champ Global.

Tvilling-SIM

For deg som har to mobiltelefoner. Med Tvilling-SIM får du et ekstra SIM-kort på mobilabonnementet ditt.

25,–/mnd.

Les mer
Fordeler med Tvilling-SIM:
  • Innkommende anrop ringer samtidig på begge telefonene.
  • Hovednummeret ditt vises hos mottakeren uansett hvilken telefon du bruker.
  • Du kan ringe personsvar fra begge telefonene.

Tvilling-SIM bestiller på Min side. Klikk på mobilnummeret og på bestill-knappen i boksen for Tvilling-SIM.

Godt å vite:
  • Tvilling-SIM er en tjeneste beregnet for én bruker. Det er derfor ikke mulig å ringe mellom de to telefonene eller motta en ny samtale på den ledige telefonen når du er opptatt i den andre. Du har derimot muligheten til å ringe ut fra den ledige mobiltelefonen selv om den andre er opptatt.
  • Tilleggskortet har et eget anropsnummer, men det vises kun når du mottar og sender SMS og MMS, samt ved bruk i utlandet.

Full fart

Vil du surfe på 4G-nettet med høyest mulig hastighet? Med Full fart får du opptil 40 Mbit/s.

39,–/mnd.

Les mer

Du kan bestille Full fart hvis du har et Telio-abonnement som inkluderer 1 GB data eller mer. Husk at telefonen din må ha støtte for 4G.

NB! Du kan ikke bestille Full fart om du har et Kontroll-abonnement.

Slik bestiller du Full fart

Du bestiller Full fart på Min side. Klikk på mobilnummeret og på knappen «Bestill full hastighet».

Opplevd datahastighet vil variere og avhenger av en rekke forhold. Les mer om dekning og hastighet.

Datakontroll utland

Datakontroll utland beskytter deg mot høye mobilregninger når du bruker datatjenester i utlandet.

0,-/mnd.

Les mer
Hvordan fungerer Datakontroll utland?

Tjenesten aktiveres automatisk når du bruker mobildata i utlandet. Bruker du mobildata for mer enn 500 kroner, sperres abonnementet for bruk av datatrafikk. Du kan selv øke denne grensen på Min side. Hver måned vil grensen automatisk settes tilbake til 500 kroner.

  • Tjenesten aktiveres automatisk når du benytter mobildata i utlandet.
  • Sperringen gjelder til neste måned.
  • Tjenesten gjelder i hele verden.
  • Beløpsgrensen gjelder totalt for alle SIM-kort.

NB! Det kan ta litt tid før databruken blir registrert i våre systemer. Hvis du bruker mye data på kort tid, kan du oppleve at du overskrider beløpsgrensen uten at databruken blir sperret. Husk derfor alltid å opptre med forsiktighet når du bruker mobildata i utlandet. Vær spesielt oppmerksom på at apper på din smarttelefon kan bruke datatrafikk i bakgrunnen – altså selv om du ikke aktivt bruker applikasjonen. Det kan derfor være lurt å slå av dataroaming når du ikke trenger det. Du bør også slå av automatisk synkronisering av e-post og lignende.

Datakontroll utland dekker ikke
  • MMS
  • Datatrafikk over trådløst nett (WLAN)

Personsvar

Personsvar er din personlige telefonsvarer, som sørger for at du får viktige beskjeder selv når du ikke er tilgjengelig på mobilen.

0,–/mnd.

Les mer

Det er opp til deg hvor og når du vil høre på Personsvar-beskjedene dine, det er bare å ringe personsvarnummeret 921 00 000 og følge instruksjonene.

Les mer om hvordan du bruker personsvar

EkstraData

Har du brukt opp datapakken din? Kjøp 1 GB ekstra data – når du trenger det.

99,–/stk.

Les mer

Bruker du av og til opp dataen i mobilabonnementet ditt? Da kan du lekende lett bestille 1 GB ekstra data via SMS.

Slik bestiller du EkstraData

Send en SMS med TOPUP 1GB  til 02101.

Du kan også bestille EkstaData på Min side.

Dataen er på konto få minutter etter at du har bestilt og gjelder ut samme måned.

Du kan bestille EkstraData om du har et mobilabonnement med 1 GB data eller mer (gjelder ikke Kontroll-abonnement). Dataen kan brukes på alle SIM-kort knyttet til abonnementet ditt (tvilling-SIM, data-SIM etc.).

Hvis du ofte bruker opp datapakken din, bør du bytte til et mobilabonnement med mer data.

Usikker på hvor mye data du har brukt?

Nå kan du enkelt sjekke hva du har brukt denne måneden. Send en SMS med SALDO til 02101.

Påfyll utlandsminutter

Går du tom for ringeminutter før måneden er over, kan du enkelt bestille ekstra minutter ut måneden via SMS.

fra 79,–/stk.

Les mer

Bestill påfyll av ringeminutter via SMS

Send en SMS med kodeord TOPUP <navnet på landet/pakken> til 02101.

Eksempel: Send TOPUP INDIA til 02101.

Priser for ekstra ringeminutter:

  • Har du utlandspakke til 49,- i måneden, koster det kr 79,- for ekstra ringeminutter til disse landene.
  • Har du utlandspakke til 99,- i måneden, koster det kr 129,- for ekstra ringeminutter til disse landene.

Du får samme antall minutter som er inkludert til landet ditt. Minuttene gjelder ut måneden.