SIM-kort
Bestille nytt SIM-kort
Du kan enkelt bestille nytt SIM-kort på Min side. Klikk på mobilnummeret ditt og «Bestill nytt SIM-kort» i boksen for Hoved-SIM.
Her velger du hvilken type kort du ønsker, og om kortet skal være aktivert eller ikke.
Aktivert SIM-kort: Hvis du bestiller et aktivert kort, vil det gamle slutte å virke umiddelbart. Dette kan derfor være greit dersom du for eksempel har mistet SIM-kortet.
Ikke-aktivert SIM-kort: Hvis du bestiller et ikke-aktivert kort, vil du kunne bruke det gamle helt til du selv velger å aktivere det nye. Dette kan være lurt dersom du har et fungerende SIM-kort men likevel trenger nytt – for eksempel om du har fått en ny telefon som benytter en annen SIM-type. Aktivering av SIM-kortet gjør du også på Min side.
Mini, mikro, nano
Det finnes i dag tre ulike størrelser på SIM-kort: mini, mikro og nano. Vi har alle størrelsene i ett og samme kort, og du trenger bare å brekke ut den størrelsen du trenger.
Hvis du brekker ut for mye, kan du enkelt sette delene sammen igjen. Du trenger ikke bestille nytt.
BankID på mobil
SIM-kortene våre støtter bankID på mobil. Hvis du mottok kortet ditt før juli 2014, må du bestille nytt SIM-kort for å kunne benytte bankID på mobil.