Mobilt bredbånd som kontantkort- betal for det du bruker!

Kundene har lenge ønsket en mer fleksibel løsning for mobilt bredbånd og Telio lanserte derfor mobilt bredbånd kontant.

For de aller fleste av oss er feriene høysesong for mobilt bredbånd. Vi vil gjerne på nett når vi er på hytta, ute med båten eller på telttur i fjellet.

Telio tilbyr mobildata som kontantkort hvor du enkelt fyller opp med 5GB, 20GB eller 100GB etter behov. Istedenfor å kjøpe et løpende abonnement med en fast datamengde hver måned året gjennom, kan du fylle opp den datamengden du trenger, når du trenger det.

Unikt tilbud på markedet

Vi har sett på hvordan kundene våre bruker mobilt bredbånd, og funnet ut at abonnementene som finnes på markedet, sjelden passer med deres behov. Databruken svinger ekstremt fra måned til måned, og i lange perioder brukes ikke tjenesten i det hele tatt. For kundene blir dette en dyr og lite praktisk løsning. Ved å tilby rimeligere og praktiske løsninger i Norge, tror vi at Telio kan snu den negative trenden for mobilt bredbånd i Norge.

Nye mediavaner endrer behovet for mobilt bredbånd

Streaming av musikk og video har ført til en eksplosjon i databruken, og løsningen til Telio sikrer kundene en enkel måte å bestille data etter behov.

Mobilt bredbånd som kontantkort er tilgjengelig på Telio sine nettsider, telio.no.

Kontantkortet fungerer akkurat som et vanlig kontantkort for mobil; du fyller opp kontantkortet når du trenger mobilt bredbånd og velger selv hvor mye data du vil ha fra gang til gang. Du kan velge mellom 5, 20 og 100 GB, til henholdsvis 149,–, 299,– og 599,–. Pakken varer ut måneden og opptil 31 dager. Telio bruker Telia sitt 4G-nett, og gir deg full hastighet uansett hvilken pakke du kjøper (opptil 60 Mbit/s ned, opptil 40 Mbit/s opp).
 
Ha en fin dag!
Hilsen Hanne i Telio

Kommentarer (13)

  1. Jarl Salomonsen skriver:

    15. Februar 2016 kl. 09:35

    Hvis tidsbegrensningen fjernes så får dere enda en ny kunde. Inntil videre fortsetter jeg hos Telenor.

    • Hanne skriver:

      15. Februar 2016 kl. 12:04

      Hei Jarl! Vi har meldt dette videre og holder dere oppdatert på eventuelle endringer i fremtiden.
      Takk for din tilbakemelding!

  2. Frank Roland skriver:

    15. Februar 2016 kl. 22:28

    Fortell meg når tidsbegrensning utgår, så har dere en ny kunde!

    • Hanne skriver:

      15. Februar 2016 kl. 12:04

      Det skal vi selvfølgelig gjøre, Frank!

  3. Øystein skriver:

    15. Februar 2016 kl. 22:37

    I Finland kjøper jeg 1 uke eller en mnd til hhv 7€/18€. Speed inntil 21mbs, ikke noe GB begrensning som i Norge. Mye bedre consept og ikke noe problem å streame, ikke kapasitetsmessig og no limits. Men mobilt bredbånd skal koste i Norge, så lite håp om tilsvarene. Men om det dukker opp,, så blir jeg raskt kunde – med forbehold om termin prisen….

  4. tor anders særvold skriver:

    15. Februar 2016 kl. 19:28

    hva om dere gjorde som med kontantkort for mobiltelefon – du forhåndsbetaler for en viss datamengde, og dette kan benyttes så lenge det finnes dekning for innbetalingen… uavhengig av hvor lang tid dette måtte ta? tidsavgrensing i forhold til når kvoten er kjøpt, er tullete..

    • Hanne skriver:

      15. Februar 2016 kl. 09:21

      Hei Tor Anders!
      Takk for din tilbakemelding.
      Vi analyserte som sagt forbruket til våre kunder og fant ut at en tidsbegrenset løsning (opp mot bruk i ferier, ulike årstider etc) passet godt. Vi tilbyr allerede forhåndsbetalte mobile bredbåndabonnement, du kan se oversikt over disse abonnementene her.
      Det må nevnes at det er en stund siden dette produktet ble lansert og vi setter derfor pris på alle tilbakemeldinger vi kan få.
      Vi ønsker bare å bli bedre og forslaget ditt er nå sendt videre til vår produktavdeling. Fremtidige endringer oppdateres fortløpende på våre nettsider, FaceBook, osv.
      Ha en fin dag!

      • Bjarne Wik skriver:

        15. Februar 2016 kl. 12:53

        Det er merkelig at det fortsettes med ďen månedlige tidsbegrensningen dersom hensikten er et fleksibelt produkt for kunden. Dersom det skal være aktuelt å skifte til et slikt abonnement må denne begrensningen oppheves eller at kjøpt kvote må brukes opp innen en mye lengre periode, f.eks ett år.

      • Hanne skriver:

        15. Februar 2016 kl. 10:29

        Hei Bjarne.
        Takk for din tilbakemelding.
        Dette produktet ble lansert tidlig i 2015, vi skrev et blogginnlegg om dette da vi ønsket å informere så mange som mulig om tilbudet.
        Etterspørsel og forbruk har naturligvis endret seg etter den tid og vi jobber som nevnt med å bli bedre.
        Vi sender derfor disse tilbakemeldingene til vår produktavdeling, som må ta stilling til om det er muligheter for å endre på eksisterende produkt eller lansere et helt nytt et.
        Ha en fin dag!

    • Gunnar Bekker Mathiesen skriver:

      15. Februar 2016 kl. 14:15

      Helt enig. Når månedsbegrensning blir fjernet,blir jeg fast kunde!

  5. Toralv Lundberg Åsgård skriver:

    15. Februar 2016 kl. 17:20

    Hei,dette hjelper ikke mange kontantkunder,da mange ikke har eller får kredittkort og kan allikevel ikke fylle opp siden det kun selges på deres side,hadde det vært mulig å kjøpe på fyllingskort på butikker,kiosker eller bensinstasjoner hadde flere kunne vært hjelpen med dette abbonementet
    Vi bestilte et slikt hos dere men det ble ubrukelig da vi ikke har kredittkort og vi ikke kunne få kjøpt påfylligskort noen steder

    • Hanne skriver:

      15. Februar 2016 kl. 09:41

      Hei Toralv! Takk for din tilbakemelding, det setter jeg pris på.
      Vi er fullstendig klar over at dette kan være problematisk og vi jobber for å kunne løse dette.
      Vi oppdaterer fremtidige endringer på blant annet FaceBook og våre nettsider.
      Ha en fin dag!

Svar på kommentar til Toralv Lundberg Åsgård Avbryt